یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۲

 


 

 
 

 

۱۷ خودروی دیگر مجوز ورود به ایران را گرفتند+اسامی

سازمان توسعه تجارت مجوز واردات ۱۷ خودروی سواری دیگر را در سال ۱۳۹۲ صادر کرد. با این حساب تعداد کل خودروهای سواری که تاکنون توانسته‌اند مجوز ورود به ایران را بدست آورند به ۴۲ مدل خودرو رسید.
۱۷ خودروی دیگر مجوز ورود به ایران را گرفتند+اسامی

به گزارش دنیای خودرو به نقل از ایسنا ، سازمان توسعه تجارت اسامی چندی پیش فهرست ۲۵ خودروی سواری مجاز برای واردات در سال ۱۳۹۲ را اعلام کرد که به تازگی ۱۷ خودروی جدید به این فهرست اضافه شده است.

۱۷ خودروی جدید مجاز برای واردات شامل محصولاتی از شرکت‌های هیوندای (۲ خودرو)، ABT (یک خودرو)، آلفا رومئو (دو خودرو)، ام‌جی (یک خودرو)، سانگ یانگ (یک خودرو)، تویوتا (یک خودرو)، جیلی (یک خودرو)، رنو (۶ خودرو) و کیا (دو خودرو) می‌شوند.

به این ترتیب تاکنون خودروهای کره‌ای (کیا، هیوندای و سانگ‌ یانگ)، چینی (SAIC موتور و جیلی)، ایتالیایی (فیات و آلفا رومئو)، ژاپنی (هوندا، میتسوبیشی و تویوتا)، آلمانی (ABT)، سوئدی (ولوو) و فرانسوی (رنو) موفق به دریافت مجوز واردات محصولات خود به ایران شده‌اند.

در فهرست خودروهای سواری مجاز برای واردات در سال جاری نام برندهای مطرحی مانند پورشه، بنز، بی‌ام‌و، مازراتی و نیسان به چشم نمی‌خورد. به این ترتیب این خودروها فعلا اجازه ورود به ایران را در سال جاری ندارند.

به گزارش ایسنا، فهرست خودروهای سواری مجاز وارداتی در سال ۱۳۹۲ در حالی منتشر شده است که از نیمه دوم سال قبل با هدف کنترل مصارف ارزی کشور ثبت سفارش واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی متوقف شد. با این وجود واردات خودروهای گران قیمت با ارز مرجع طی سال قبل اعتراض‌های زیادی را از سوی مردم و کارشناسان برانگیخت.

براساس آمار گمرک در سال ۱۳۹۱ معادل ۴۴ هزار و ۳۴۱ دستگاه خودروی سواری به ارزش یک میلیارد و ۸۴ میلیون دلار وارد کشور شد.

اوایل امسال نیز براساس بخشنامه ابلاغی به گمرک ثبت سفارش‌های صادر شده برای واردات خودرو توسط اشخاص، نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو و شرکت‌های بازرگانی کوچک ابطال شد. براین اساس کلیه ثبت سفارش‌های براتی صادر شده برای واردات خودرو که مدت اعتبار آن‌ها هنوز به پایان نرسیده، باطل اعلام شد.

دارا بودن نمایندگی و یا انعقاد قرارداد نمایندگی شرکت‌های خودروساز، تاییدیه شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و سازمان استاندارد و همچنین خدمات پس از فروش مطلوب از شروط واردات خودرو به کشور هستند.

فهرست ۱۷ خودروی جدیدی که مجوز واردات آنها صادر شده، به شرح زیر است:

هیوندای i20 اتوماتیک با حجم موتور ۱۵۹۱ سی‌سی، آبت پاسات سالن، آلفارومئو میتو اتوماتیک، آلفارومئو میتو کوپه دستی، ام‌جی ۶ سواری سدان اتومات، اکتیون، تویوتا ۸۶ کوپه، جیلی، رنو اسکالا اتومات، رنو ترافیک، رنو فلوئنس (اتومات)، رنو کولیوس (اتومات)، رنو مگان هاچ‌بک، رنو مگان هاچ‌بک، کیا اپتیما تی‌اف اتوماتیک، کیا اپتیما تی‌اف اتوماتیک و هیوندایی سانتافه.

 


 

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۲ -

 


 

 
 

 

مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه سایپا:

تیبا و پراید در عراق تولید خواهند شد

مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه سایپا از راه اندازی خطوط تولید محصولات سایپا در کشور عراق از تیر ماه امسال خبر داد.

به گزارش دنیای خودرو ، مهندس ناصرترابی مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه سایپا ( سیکو) اظهار داشت: پروژه تولید خودروهای سایپا در فاز راه اندازی قرار دارد و جهت تجهیزاتی که تحویل در ماه های آینده بوده نیز راه حل های موقت جایگزین شده است.
ترابی افزود: هم اکنون شرکت سایپا یک پکیج ۴۰ دستگاهی خودرو X100 را جهت تولید آزمایشی آماده ارسال به عراق نموده و در صورتیکه شرکت عراقی به برخی از تعهدات خود عمل نماید و ثبت سفارش این امر را تسریع بخشد، امیدواریم در تیر ماه سال جاری شاهد تولید آزمایشی خودرو X100 در عراق باشیم.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده است تا خودرو تیبا نیز بعد از گذشت یک ماه از تولید خودروهای X100 وارد چرخه تولید آزمایشی در این سایت شود.
مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه سایپا با اشاره به تیراژ تولید ۲۰ هزار دستگاهی خودروهای سایپا در فاز اول تاکید کرد: در این فاز ظرفیت تولید در سایت عراق به میزان ۱۰ دستگاه در هر ساعت و در یک یفت کاری منظور شده است و در فاز های بعدی این میزان را با افزایش کار و همچنین افزایش تیراژ تولید تا ۵۰ هزار دستگاه در سال نیز خواهیم رساند.
ترابی با اشاره به پتانسیل بالای بازار عراق برای استفاده از خودروهای ایرانی بویژه خودروهای سایپا تصریح کرد: علاقه مندی مصرف کنندگان عراقی به محصولات شرکت سایپا با توجه به قیمت ارزان و مناسب آن و همچنین فاکتورهای نظیر تطابق با شرایط آب و هوائی، وضعیت مناسب خدمات پس از فروش و دیگر عوامل موجود دوچندان شده است و ازاین رو برنامه های آتی برای صادرات محصولات سایپا بصورت صادرات محصول و یا قطعات منفصله( CKD) با قدرت بیشتری صورت خواهد پذیرفت.
مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه سایپا ضمن تاکید بر وجود امتیازات ملی راه اندازی خطوط تولید خودرو در عراق اذعان داشت: از منظر منافع ملی راه اندازی این خطوط، سایپا را در معرض رقابت پایاپای با خودروسازان کره ای، چینی و اروپائی قرار می دهد و این موضوع می تواند تجریه بسیار خوبی برای این خودروساز داخلی باشد.
وی با اعلام اینکه اکثر دستگاه ها و ماشین آلات موجود در این سایت با طراحی شرکت مهندسی توسعه سایپا( سیکو) و به دست پیمانکاران ایرانی ساخته شده است ادامه داد: خط تولید موجود قابلیت تولید انواع محصولات گروه خودروسازی سایپا را دارا بوده و شرکت سیکو آمادگی دارد تا با اندکی تغییرات، امکان تولید سایر محصولات شرکت سایپا را نیز در این خطوط فراهم کند.
ناصر ترابی افزود: این پروژه دومین پروژه برون مرزی سرکت سیکو بعد از راه اندازی خط تولید خودرو پراید در کشور سوریه است و در صورت امکان و بازاریابی های دیگر، با توجه به تجارب بدست آمده سیکو آمادگی آن را دارد تا در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به طراحی، نصب و راه اندازی خطوط تولید، بدنه، رنگ و مونتاژ خودرو در سایر بازارهای هدف نیز اقدام کند.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه راه اندازی این پروژه در کشور عراق، در آینده نزدیک می توان شاهد آغاز عملیات سایر پروژه های مرتبط با خودروسازی از جمله سالن های بدنه و رنگ در این کشور بود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا